Startsidan          Kontakt          Anlita mig          Twitter          Instagram
Inlägg: Årsresumé 2012
Detta inlägg är publicerat i kategorin Högtider, Tankar och Åsikter och skrevs den 2013-01-02 klockan 16:53:50. Inlägget har hittills 1 kommentarer.
Scrolla ner till slutet utav inlägget för att kommentera det, eller ta hjälp utav länkarna här nedan för att ta dig dit du vill i bloggen.

Högtider, Tankar och Åsikter  >  2013-01-02 16:53:50  >  1 kommentarer

Årsresumé 2012

Åt mycket gott, gosade mycket, fotade frost och regn. Var en väldigt tråkig måndad eftersom jag inte kommer ihåg någonting ifrån den och inte verkade fota särkilt mycket alls.


Hur har ditt 2012 varit? Alltså, jag vet inte. Det har varit bra jämfört med tidigare år men samtidigt ganska dåligt vissa gånger. Jag skulle beskriva det som neutralt. Jag har dansat, pussats, tränat, pluggat och jobbat och allting har liksom varit helt okej hela tiden.


Blev du kär i år? Har varit kär hela året och hade tänkt vara det 2013 också! :)


Firade alla hjärtans dag med pojkvän, och även hans 18-årsdag, fotade porträtt och natur och var ovanligt kreativ.


Vad önskar du att du gjort mer? Defenitivt fotat. Och typ, tagit vara på tiden. Gjort så himla mycket onödigt.


Vad önskar du att du gjort mindre?
Lagt tid på människor och saker som varit så energikrävande. Sedan känner, tycker och tänker jag alltid för mycket. 



Var i Stockholm med pojkvän och såg Rise Against live. Bästa någonsin! Jag fotade alla kommande vårblommor, fyllde 18 och dansade på krogen för första gången. Tror det var i mars Mange Makers kom till Mikes också, och var även i Stockholm med fotoeleverna och fotade modefoto!


Vem har du umgåts med mest? Första halvåret så umgicks jag mycket med Joel, och senaste halvåret har jag träffat Kajsa ovanligt mycket. Frida, Jessica och Isabell är mina guldstjärnor i skolan och Anton umgås jag med så ofta jag kan.

Bästa minnet från 2012? Det här är en såndär fråga jag hela tiden måste tänka mig igenom, vilket aldrig är ett bra tecken. Jag vet inte vad mitt bästa minne är. Som sagt så har det varit ett helt okej år som har bjudit på lite av allt. Men jag såg Rise Agains live, det var hur awesome som helst.


Fick för mig att skaffa sidbena vilket jag inte alls trivdes i. Var och kollade på lägenheten för första gången och min syster fyllde 16!


Är det något du har saknat 2012 som du vill ha år 2013? Mer träning! Började ju inte gymma förrän i oktober. Bättre självförtorende vore aldrig fel, och jag hoppas på mycket minnesvärt.


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare.


Började blogga på nytt igen, på helt ny blogg. Sålde huset, grillade, mysfikade med vänner i solen, gick på lång fotopromenad med pojkvän, åt glass och fotade en kanottävling med Frida.


Var det mest lugna hemmakvällar eller vilda partykvällar? Mest lugnt, men varit ute rätt mycket också.

Vem/vilka saknade du? Finns mycket folk jag träffar sällan som man saknar nästintill hela tiden.


Hade en photoshoot med Kajsa, sov över i lägenheten för första gången med syster, fick hem min Canvastavla som ett företag gav mig på grund av mina bilder, fick nya datorn, slutade skolan och hade en hur trevlig midsommar som helst med lekar, dricka och skratt!


Vad gjorde dig riktigt glad i år? Familj, vänner och pojkvän.


Hur många kysste du? En. Eller kanske två, pussade Henny på krogen i somras tror jag. Haha.


Flyttade till stan, sommarjobbade på biblitoeket i tre veckor, gick på fotopromenad med Frida, åt goda frukostar, hade tio månader med pojkvän och var ute i hans stuga en natt med honom.


Har du några löften inför år 2013? Japp! En hel del.

Har du haft ett förhållande under 2012? Yes!


Det var karneval, jag fick mitt nuvarande jobb, åt en masa god mat, skolan började med fem veckors praktik, grillade, åt en massa glass, och åt gott och tog mysiga bilder med pojkvän.


Hur skulle du beskriva din stil 2012? Jag har ingen stil. Haha. Jag ser väl ut lite som vem som helst skulle jag säga. Men ja, rätt normal. Jag klär mig i det jag tycker är snyggt och bekvämt.

Vad ser du mest framemot med år 2013? Studenteeeeeeeeen! Och balen. Och hela sommaren, trots att jag förmodligen bara ska jobba.


Fick min Samsung Galaxy S3, som jag också tappade i toaletten, fotade två bröllop och gjorde inte särskilt mycket alls förutom att praktisera. Panetoz kom till Mikes då jag dansade med Kajsa som precis fyllt 18 och firade ett år utan uppehåll med pojkvän.


Största misstaget? Ältat alldeles för mycket. Det gör jag hela tiden. Ältar och reflekterar och bara tänker på saker och ting som man egentligen inte kan ändra.

Tror du att år 2013 kommer blir bättre? Ja! Tar ju förfan studenteeeeen! Är så himla taggad på allting som har med studenten att göra. Ser fram emot studentfesterna och studentskivorna jättemycket!


Hade en liten fotosession med syster, började träna, såg Brreaking Dawn Pt 2 med mamma på bio, första studentfesten med tema "Känd från TV" ägde även rum, var taggad på skola och fick pli på mitt projektarbete.

En låt som påmminer dig om 2012?
Allt typ av fest- och krogenmusik. Och Kent. Deras nya album är så himla fint och jag har lyssnat på det hur mycket som helst.


Det bästa du har åstadkommit i år? Skaffade jobb. Det är ju alltid bra. Haha. Jag tror inte jag åstadkommit något speciellt faktiskt. Har fått bättre självförtroende också.


Bakade en massa till PA, jobbade, hade mina två första prov för terminen, tränade och gjorde i princip inget vettigt alls.


Vad hoppas du inträffar 2013? Jag hoppas på spänning, äventyr, gosigheter och en massa skratt! Jag vill dansa och lära mig en massa saker, vara kreativ och få mycket energi. Jag hoppas jag tar vara på dagarna och jag hoppas studenten blir helt fantastisk!


Studentfest #2 med tema "80-tal" inträffade och jag var på krogen en hel del, kände mig allmänt julmysig, tränade, gick på jullov, hade världens mysigaste mini-jul med Frida, Isabell och Jessica och firade julafton med familj och pojkvän och avslutade året i armarna på världens bästa kille!

 

Önskar er alla en god fortsättning!


Postat av: elvis
hejsan!

du gör möjligtvis inte designer gratis?
klickade in på denna bloggen http://jjosefineklund.blogg.se/ som du har fixat & den va huuuur fin som helst.

kram
Svar: Hej! Tack, till och börja med.
Tyvärr så gör jag inga designer gratis. Men då önskemål har kommit angående gratisdesigner så tänkte jag ta tag i att göra en gratisdesign lite längre fram. Håll utkik eller hör av dig till mig via mail om du skulle vilja beställa en personlig :) Kram!
Alexandra Eriksson / fotoblogg
Kommentera inlägget här


» Bloggdesigner
Jag gör designbeställningar till blogg.se/webblogg.se, så om du är intresserad utav att beställa en design utav mig kan du se till att läsa igenom inlägget "Anlita mig" och sedan maila mig på [email protected], så ska vi se till att få ihop en design du ska trivas med.

> Vill du anlita mig som bloggdesigner? Klicka här
> Är du intresserad utav att se vilka designer jag gjort? Klicka här



» Fotografering
Jag har fotograferat sedan 2008 och i bloggen ser ni oftast urvalet utav mina bilder. För tillfället fotograferar jag grati, med utgångpunkt i Nyköping, då jag fortfarande försöker få ut mitt namn och få erfarenhet.

> Vill du anlita mig som fotograf? Klicka här
> Kolla in kategorin "Fotografering", där finns bland annat Porträtt / Bröllop / Landskap / Natur



» Utrustning
Jag fotograferar med en Canon EOS 550D, men har även en Canon EOS 1000D sedan tidigare. Jag redigerar mina bilder i Adobe Photoshop CS5. Jag har mycket kunskap av HTML och CSS, och då är Adobe Dreamweaver ett vprogrm jag har kunskap inom. När det gäller mitt intresse för grafisk formgivning är InDesign CS5 ett program jag använder.
Vill du rådfråga mig angående någonting eller om du vill ha hjälp, hör av dig till mig på [email protected]

> Vill läsa mer om min kamerautrustning? Klicka här
> Är du intresserad utav att se mina kunskaper angående bloggdesigner? Klicka här



» Övrigt
Jag försöker verkligen se till att vara så aktiv som möjligt för att ni ska få ut så mycket som möjligt utav vad jag kan. Så tveka inte över att höra av er till mig om det är någonting ni undrar över. Jga hjälper mer än gärna till.

Annars, se till att vara trevlig när du kommenterar. Vi hörs!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: