Startsidan          Kontakt          Anlita mig          Twitter          Instagram
Inlägg: Bakelser och helgen
Detta inlägg är publicerat i kategorin Vardagligt och skrevs den 2013-04-14 klockan 13:27:15. Inlägget har hittills 3 kommentarer.
Scrolla ner till slutet utav inlägget för att kommentera det, eller ta hjälp utav länkarna här nedan för att ta dig dit du vill i bloggen.

Vardagligt  >  2013-04-14 13:27:15  >  3 kommentarer

Bakelser och helgen

Utrustning: Canon EOS 550D + Canon EF 50mm f/1.4 USM
Inställningar: Bländare 2.2 slutartid 1/80, 1/60 och ISO 100

Hej på er! Har hittills haft en ganska fullspäckad helg och inte är den slut än. Igår jobbade jag från 06.45 - 13.00 och sedan åkte jag hem, åt mat, duschade och gjorde mig i ordning. Vid fem åkte jag till Marie där jag tillbringade kvällen med henne, Isabell, Frida, Towe och Klara. Vi åt tacos, snackade skit och planerade resan. Imorgon bokar vi och 2 - 9 maj är jag förmodligen på Malta!

Anton kom hit och sov här och drog för några timmar sedan, han kommer hit snart igen och även min farbror och hans fru. Därav har jag bakat! Cupcakes med chokladfrosting och mjökchokladkakor. Ska iväg och träna sen också, och sedan är det inte skola förrän på torsdag för min del.

Postat av: Kristin - Photography
För det där såg ju inte alls gott ut ;)
ja tack tack, kände mig himla nöjd med den bilden..har varit lite frånvarande nu men är på fötter igen så nu dyker det upp lite nytt på bloggen efter 11 :)
Postat av: AnnaSmyckeform
Kul med Malta! Själv åker jag till Cypern 3 maj. Längtar ihjäl mig :)
Jättefina kakor och muffins!
Svar: Ja, det blir första gången jag åker utomlands så ska bli skitkul! Tack :)
Alexandra Eriksson / fotoblogg
2013-04-15 / 16:13:45
Postat av: Anonym
Hej! Jag har snart gått mitt första år på samhäll-media, och läst foto. jag ska nu till sommaren köpa mig en systemkamera. Jag har varit inne på en canon, för det är vad vi lär oss i skolan. Antingen en eos 1100d eller en 550d. Priserna skiljer sig ganska mycket, men vi har båda två på skolan och jag märker inte direkt någon skillnad. Vad tycker du man ska satsa på? Finns det någon annan canon som är lite för nybörjare men ändå inte jättedyr? :)
Svar: Jag har en EOS 1000D och en EOS 550D. Jag 1000 skiljer sig inte mycket från 1100 men jag skulle absolut rekommendera 550D. Om ni har Canon i skolan har du säkert haft tid på dig att lära dig den. Jag gick för länge med min 1000 pga att jag lärde mig kameran så snabbt, och det är svårt att utvecklas med den. Tycker du ska köpa en 550, den är himla bra! :)
Alexandra Eriksson / fotoblogg
Kommentera inlägget här


» Bloggdesigner
Jag gör designbeställningar till blogg.se/webblogg.se, så om du är intresserad utav att beställa en design utav mig kan du se till att läsa igenom inlägget "Anlita mig" och sedan maila mig på [email protected], så ska vi se till att få ihop en design du ska trivas med.

> Vill du anlita mig som bloggdesigner? Klicka här
> Är du intresserad utav att se vilka designer jag gjort? Klicka här



» Fotografering
Jag har fotograferat sedan 2008 och i bloggen ser ni oftast urvalet utav mina bilder. För tillfället fotograferar jag grati, med utgångpunkt i Nyköping, då jag fortfarande försöker få ut mitt namn och få erfarenhet.

> Vill du anlita mig som fotograf? Klicka här
> Kolla in kategorin "Fotografering", där finns bland annat Porträtt / Bröllop / Landskap / Natur



» Utrustning
Jag fotograferar med en Canon EOS 550D, men har även en Canon EOS 1000D sedan tidigare. Jag redigerar mina bilder i Adobe Photoshop CS5. Jag har mycket kunskap av HTML och CSS, och då är Adobe Dreamweaver ett vprogrm jag har kunskap inom. När det gäller mitt intresse för grafisk formgivning är InDesign CS5 ett program jag använder.
Vill du rådfråga mig angående någonting eller om du vill ha hjälp, hör av dig till mig på [email protected]

> Vill läsa mer om min kamerautrustning? Klicka här
> Är du intresserad utav att se mina kunskaper angående bloggdesigner? Klicka här



» Övrigt
Jag försöker verkligen se till att vara så aktiv som möjligt för att ni ska få ut så mycket som möjligt utav vad jag kan. Så tveka inte över att höra av er till mig om det är någonting ni undrar över. Jga hjälper mer än gärna till.

Annars, se till att vara trevlig när du kommenterar. Vi hörs!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: